SplaszFX-RSSNewsletter Twitter

Przydatne narzędzie - DROPBOX



Trafiłem na Dropbox przypadkiem i na pierwszy rzut oka wydał mi się kolejnym wirtualnym dyskiem magazynującym, ale jak się okazało jest to dużo ciekawsze narzędzie
i co najważniejsze całkiem przydatne dla każdego kto pracuje na więcej niż jednym komputerze (a nawet i dla jednokomputerowców jest przydatny).
Więc może bez zbędnych wstępów powiem - co to robi...

1. możesz wrzucać na serwer swoje ważne dane ( 2gb w wersji darmowej i 50gb w wersji płatnej)

2.
usługa dropbox daje ci możliwość wspołdzielennia plików pomiędzy komputerami.

Np.
Pracuję w domu nad pewnym projektem i chcąc popracowac sobie nad nim w pracy albo na komputerze przenośnym gdy jesteśmy na wyjeździe muszę zapisać projekt na jakiejś pamięci przenośnej, mailu, płycie etc. - przy czym gdy jest to projekt nad którym pracujemy długo musimy zawsze pamiętać aby mieć zapisaną ostatnią wersję projektu. Jak wiemy takie coś jest dość uciążliwe oraz często zdarza się iż zapominamy zapisać na flashu ostatniej wersji. Dropbox współdzieli pliki na bierząco czyli podczas pracy nad projektem w AE zapisujemy go w folderze współdzielonym (czyli w wyznaczonym miejscu na naszym dysku w komputerze - w momencie gdy plik zapisujemy automatycznie rozpoczyna się jego upload na serwer... w momencie gdy dokonujemy jakichkolwiek zmian w projekcie i go zapisujemy wszystko jest zapisywane w tle na serwerze. tym sposobem gdy idziemy do pracy. logujemy się w dropboxie i mamy dostęp do wszystkich plików na których pracowaliśmy... więc w pracy robimy swoje... plik zapisujemy w komputerze a dropbox automatycznie uploaduje wszystko na serwer.

3.
możliwość przywracania wykasowanych plików oraz wcześniejszych wersji plików - bardzo przydatne nawet dla osób które pracują tylko na jednym komputerze. Gdy przypadkiem coś usuniemy z komuptera lub zmienimy coś w projekcie bezpowrotnie i zapiszemy to. chcąc powrócić do pierwotnej werssji pliku lub przywrócić wykasowany plik wystarczy wejść na stronę i wybrac którą wersję pliku chcemy przywrócić. Trochę mi to przypomina ideę Gridiron Flow w wersji webowej. Nie przetestowałem jeszce jaką ilość kopi poprzednich plików zachowuje ale nie mniej niż 3 ostatnie zmiany.

4
. łatwe dzielenie z innymi użytkownikami - przy pomocy kilku kliknięć jesteś w stanie wygenerować adres www do pliku którym chcesz się podzielić. Powiedzmy że pracujesz nad projektem i zrobiłeś małą część animacji... chcesz się tym szybko podzielić z użytkownikami np. Forum to już nie musisz uploadować go nigdzie na żadne Rapidy, tuby czy inne takie... przy pomocy 2-3 klikniec generujesz link do pliku z twojego dropboxa i wszyscy którym pokażesz link będą w stanie zobaczyć twoje dzieło.
Kolejną rzeczą jest współdzielenie całych folderów z innymi użytkownikami dropbox - daje to świetną możliwość wspólnej pracy kilku osób nad jednym projektem

To chyba tyle...
a nie ... jest jeszcze i numer

5.
Szybkie współdzielenie albumów zdjęć - nie będę się rozpisywał nad tym ponieważ przyznam szczerze iż tą funkcją jestem najmniej zainteresowany


Teraz to już definitywnie tyle...
Mam nadzieję że to co napisałem ma sens, i że nie wystraszył was mój słowotok ( tak już mam po kilkunastu godzinach siedzenia nad projektem i z perspektywą spędzenia nad nim jeszcze kilku godzin tej nocy).

AAAAA.... i najważniejsze ... link do dropboxa https://www.dropbox.com/

Interface jest w języku angielskim ale jest taki intuicyjny że wystarczą podstawy języka aby się połapać.
Mam nadzieję iż wam się przyda to małe coś - tak jak mnie- i że się podzielicie opiniami. Jak dla mnie jest to odkrycie roku. W razie jakichś pytań proszę pisać.

blog comments powered by Disqus

Etykiety


Free Website Hosting

Dodaj swój e-mail do newslettera:

RSS